Spravme si v LAKTOZOVEJ INTOLERANCII jasno !!!

pridané: 10.2.2008 o 10:51 | vytlačiť
Prosim Vas, ti ktori tu pisete o tom ,ze mate laktozovu intoleranciu, precitajte si prosim cely tento clanok, link je dolu !! Skutocne si treba ujasnit co Je Vam a Vasim detom, pretoze este aj alergologovia si zamienaju alergiu na mliecne bielkoviny s laktozovou intoleranciou. Viem to z vlastnej skusenosti.

Tieto dve veci su ale velmi odlisne a to, co Vam pravdepodobne zistili z krvi, nebude laktozova intolerancia, aj ked to znie tak krasne vedecky, ale alergia na mliecne bielkoviny.Dobra sprava je, ze z alergie sa vyliecit mozete, z laktozovej intolerancie nikdy, pretoze je to nedostatok enzymu laktazy, ktori stiepi laktozu - mliecny cukor na mensie ciastocky.

LINK
Hodnotenie:
1 2 3 4 5 4
Pridal: Rosie

Diskusia k magazinu (5)

  • napísal:
    používateľ:
    Soleil
    pridané:
    17:17 10.2.2008

    Oh,Rosie, odkial mas tieto spravy,ze sa laktozova intolerancia neda liecit? Samotne liecenie spociva v regeneracii klkov,ak je LI spojena s celiakiou. Dnes som o tom pisala v prisvevku :Pytam sa.... Ten enzym sa tvori v klkoch,ak je sliznica vyhladena,je tam LI. Ked sa klky zregeneruju,enzym sa zacne znovu tvorit. Gastroenterolog mi pri pri biopsii tkaniva potvrdil aj LI. Dnes ju uz nemam. Protilatky IgG a IgA mam uz negativne. Crevo je tiez zdrave a tvori znovu Laktazu. Tak teda ako? Byt ci nebyt???? ;-)

  • napísal:
    používateľ:
    Soleil
    pridané:
    19:06 10.2.2008

    ......teda byt,Rosie su rozne formy LI,ako som si v clanku precitala. aj u deti aj u dospalych moze byt jedna docasna forma......tuto povazujem jasne,za najlepsiu...ale liecit sa da predsa da. Tak sme na tom spravnom brehu. Uf! ;-)

  • napísal:
    používateľ:
    Rosie
    pridané:
    20:31 10.2.2008

    Ahojky, no uz som sa v tom druhom prispevku opravila, prepac, to su tie odlisne pohlady celiatika a bezneho lepkaca. Samozrejme, mas pravdu, ze laktozova intolerancia sposobena poskodenim criev sa da vyliecit. Vies, strasne ma dorazila alergologicka. Ked Ti lekar na ktoreho sa spoliehas ze ti pomoze a ze snad je mudrejsi ako ty, popletie laktozovu intoleranciu s alergiou na mlieko, tak akosi automaticky predpokladas, ze takto doplietol X dalsich ludi. Kriste, mne ma mala alergiu na mliecne bielkoviny a nasa uzasna doktorka mi pekne vysvetlila, ze nema pit mlieko, ale mliecne vyrobky kludne moze. Pritom prave v tych mliecnych vyrobkoch je podstatne viac bielkovin ako v samotnom mlieku. A ked si spomeniem ze mala mi takmer denne plakala, ze ju boli brusko a ja som si stale nevedela vysvetlit preco, lebo gastroenterologicka mi pred jeden a pol rokom povedala ze alergiu na mlieko nema, pritom stacilo porovnat zistene hodnoty s referencnymi a nemuseli sme mat tolko zbytocneho trapenia... Potom sa nehnevaj, ale asi si tu musime nejako vyjasnit veci medzi sebou, pretoze lekarom prestavam doverovat. Dik za opravu, mas pravdu. A uz sme na oboch dietach, no nakupovanie je fakt "zabava"...

  • napísal:
    používateľ:
    Rosie
    pridané:
    20:36 10.2.2008

    A este, som rada ze uz mas aspon tieto vysledky OK, ved vies :-) A ja zase verim, ze my sa doslednou dietou zbavime tej alergie, lebo inac by ma fakt svihlo.. Aj tak mi to este viac skomplikovalo zivot :-(

  • napísal:
    používateľ:
    IvetaTomášeková
    pridané:
    21:17 11.2.2008

    Tiež si myslím, že sa dá LI časom odstrániť. Synovi pri totálnej atrofii klkov bola zistená aj LI.Po vypití mliečka ho bolievalo brucho. Po polroku bzlp diéty mu boli dovolené kyslomliečne výrobky, tvaroh z Kauflandu miluje. Nesmie ešte sladké mlieko, pije pohánkové, je 1,5 r na diéte. Nevie sa dočkať, kedy bude môcť piť kravské mlieko. Verím, že sa čoskoro dočká. Takže verím, že sa LI dá odstrániť.

Aby ste mohli diskutovať, musíte byť prihlásený.