Skoncila som s dietou ;-)

pridané: 2.11.2004 o 20:49 | vytlačiť
Ahojte vsetci,
je sice pravda (musim sa priznat) ze som sa nikdy tak 100%ne nezmierila s touto pre mna otrasnou, deprimujucou... dietou. Aj ked som ju kazdy den, cele 2 roky od mojho 20teho roku zivota dodrziavala, pred dvoma tyzdnami som to vsetko vzdala. K tomuto cinu ma doviedla moja skvela kozna lekarka ktora mi povedala ze keby siel kazdy clovek na gastroskopiu tak ma kazdy druhy z nich zistenu celiakiu.

Je pravda ze mi nebolo dvakrat dobre ked som ju "porusila" ale zacala som pit velke mnozstvo tekutin a to ma "zachranilo", jem omnoho viac zeleniny a ovocia a velmi velmi velmi vela pijem. Nie je mi nic. Nemam problemy zo zaludkom, s akne, s bolestami brucha...ale hlavne, do potravin vchadzam vysmiata ako NIKDY pred tym. Mozem si kupit na co mam len chut. Je to uple jedno. Som hlavne psychicky vyrovnana a ZDRAVA. Neverim tej diete a ani nikomu kto ju "vymyslel". Je to moj nazor, ktory DUFAM uverejnite. Budem rada ak sa k nemu vyjadrite a otvorite diskusiu. Prajem vam vsetkym pekny vecer, Sarah :-)))
Hodnotenie:
1 2 3 4 5 5
Pridal: Sarah

Diskusia k magazinu (22)

  • napísal:
    používateľ:
    milos
    pridané:
    20:56 2.11.2004

    Ahoj, najprv budem reagovat na jednu vec, ktora ma zarazila "Je to moj nazor, ktory DUFAM uverejnite" - preco by sme neuverejnili? :) To uz su seci taki paranoidni, ze maju pocit, ze kazdy nazor proti nejakemu vseobecne zauzivanemu tvrdeniu bude cenzurovany? Ludia, kde to zijeme... :) No a teraz k podstate - drzim palce, nech to naozaj nebola celiakia a nech sa Ti dari stale dobre. Osobne vsak zostavam na diete, viem (z rozpravania) ako som na tom bol, ked sa este nevedelo, ze mam celiakiu a tiez nemam dovod zvysovat riziko rakoviny porusovanim diety (staci, ze kazdy piatok sedim v nejakom zahulenom podniku :-)) Takze este raz - vela stastia a hlavne vela zdravia :)

  • napísal:
    používateľ:
    moni
    pridané:
    22:59 2.11.2004

    Sarah, neviem ci spravne rozmyslas? Pravdepodobne Ti celiakiu diagnostikovali nahodou. Ak by si mala tie hrozne stavy, ktore vacsina z nas si dobre pamata, tak by si neskoncila s dietou. Ja osobne sa citim dobre pri tejto diete. Zvykla som si . Prajem Ti nekonecnu dobru naladu a dobre zdravie. Pekny vecer. Moni :-)))

  • napísal:
    používateľ:
    zuzanka
    pridané:
    09:51 3.11.2004

    Pripájam sa k obom názorom. Neviem, aké si mala príznaky, ale ja sa už nechcem vrátiť k tomu, čo som prežívala. To rapídne chudnutie, keď pri 168 cm výške máš ledva 45 kg a napriek tomu, že "žerieš" ako besná ďalej chudneš, máš vysilený organizumus natoľko, že prejdeš pár krokov a si udychčaná ako pes, vyzeráš ako Somálčan a zvraciaš aj z čaju....okrem iného.... dík moc. Nikdy viac. Diéta nie je žiadna výhra, ale vždy lepšie, než to, čo bolo predtým.... Z.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    10:04 3.11.2004

    Ahojte vsetci :-) Som stastna ze ste odpovedali a dakujem vam za to. Mne ju diagnostikovali pretoze som chudla, zvracala aj z caju - napodobne Zuzka, mala som problemy s akne, odpadavala som... Bola mi zistena celiakia 3 stupna. Ja fakt neviem, ale teraz mi nic nie je. Mozno tym ovocim, zeleninou, pitnym rezimom, cvicenim a zlepsenou psychikou. Mozno robim zle, ja neviem, ale v kazdom pripade, citim sa super. Aj ja vam vsetkym prajem VSETKO DOBRE a VELA ZDRAVIA... Sarah

  • napísal:
    používateľ:
    zuzanka
    pridané:
    10:08 3.11.2004

    Hm....vravela si, že si dodržiavala diétu 2 roky. Možno (domievam sa) sa Ti črevá upravili a lepok teraz znesú. Je však otázne, či si ich znovu nezničíš a nevrátiš sa do pôvodneho stavu. V každom prípade Ti držím palce, nech Ti to vyjde. Veľa šťastia. Z.

  • napísal:
    používateľ:
    Linda
    pridané:
    15:50 3.11.2004

    Ahoj, je to odvazne takto prestat s dietou, ale ked mas pocit , ze to je O.K. ,tak dobre. Mne diagnostikovali celiakiu pred dvoma rokmi, styri roky pred tym mi ziaden lekar nevedel pomoct s mojimi tazkostami, vsetci krutili hlavami a ,,pinpongovali " si ma medzi sebou, az prisla jedna , podla mna ,uzasna lekarka a urobila bodku za mojim trapenim. Vdaka diete sa mi zdravotny stav zlepsil a aj ked sa stane, ze niekedy mozno aj nevedomky ,,zhresim" a zjem nieco nespravne, nikdy by som sa nerozhodla prestat len tak s dietou.Je to mozno narocnejsi zivot, ale len tak sa nevzdavam. Prajem Ti vsak vela optimizmu.

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    19:16 4.11.2004

    Vieš,asi Ti nebolo tak strašne zle,môj szn bol už taký vysilený,že už zaspával na vyučovaní.Mal 8 rokov a 18kg.Za 5 rokov na diete pribral 19kg!!!Ja chodím s úsmevom na tvári po potravín aj tak,že robíme BD,LEBO VIEM,že má LEN CELIAKIU.Prajem TI veľa zdravia !!!!! Katka

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    21:22 4.11.2004

    Som matka 16-ročného syna,ktorý musí držať tiež túto blbú dietu. Avšak vďaka nej žije. Prednedávnom ma vyhľadala matka s dcérou,ktorá prestala držať diétu pred pár rokmi. Bohužaľ, musí sa k nej vrátiť. Nie je to jednoduché pre ňu. Má dosť zdravotných problémov. Držím ti palce,aby si tak nedopadla. Prepáč ten pesimizmus. milka

  • napísal:
    používateľ:
    Dako
    pridané:
    09:08 5.11.2004

    Ahoj, Sarah! Človek stále niečo skúša, experimentuje a prichádza na to, čo mu najlepšie vyhovuje. Lekárov treba počúvať , ale nie je nič lepšie pre človeka ako psychická pohoda. Veď skoro všetky ochorenia vychádzajú z psych. stresu. Prajem všetko dobré. Potom sa niekedy ozvi ako sa Ti darí. Dako

  • napísal:
    používateľ:
    Sarah
    pridané:
    19:43 5.11.2004

    Ahoj Dako :-) Dakujem Ti za nazor, si prvy kto ma "nezdrbal"... Ale nie, som rada ze sa vyjadril kazdy kto mal nejaky nazor, ale este ani jeden nebol aspon trosku pozitivny. Skor vo mne stale vyvolal strach a obavy. Dakujem a urcite sa ozvem ako mi to ide ;-) Zatial je to fajn. Maj sa pekne, Sarah

  • napísal:
    používateľ:
    Sarah
    pridané:
    19:48 5.11.2004

    Ahoj Milka :-) Ako kazdemu, tak aj Tebe dakujem za nazor. Su pre mna velmi dolezite. Mas uplnu pravdu, mozno sa opat budem musiet vratit k diete, aj ked mi je az zle ked si na nu spomeniem. Velmi sa snazim dodrziavat tych par pravidiel ktore mi "odporucila" kozna lekarka. Pitny rezim, vela ovocia zeleniny, cvicenie a usmev 24 hodin denne. Tvojmu synovi drzim palce, nech sa mu dari a nezacne "vymyslat" ako ja, ale MOZNO vam vsetkym dokazem, ze sa to da :-))) Pekny vecer, Sarah

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    13:50 6.11.2004

    Ahoj Sarah, tiez ma stve to neustale bludenie po obchodoch (pozri moj clanok pod nickom Zyrkon). Celiakiu mi diagnostikovali, ked som sa nasilu vopchal do nemocnice s tym, ze neodidem, kym nezistia co mi je. Musim podotknut ze do 30 roka mojho zivota som mohol zjest co sok chcel, kombinovat vsetko krizom krazom a NIKDY MI NEBOLO ZLE. Az jedneho dna som spapal v restike smaradlave kuracie pecienky. NA druhy den ma trochu bolelo brucho a mal som krvave hnacky. Tak som isiel doktorke a zistila, ze mam salmonelozu. Nedala mi ziadne lieky, ze to ustupi samo. Takto samo to ustupovalo asi 3/4 roka. Tazkosti sa opakovali asi kazde dva tyzdne a schudol som asi 10 kg. Az potom mi dali antibiotika a salmonela vraj zmizla. Ale tazkosti pretrvavali a boli hrozne. Nik nevedel co mi je a ziadneho doktora to nezaujimalo. Odkedy dodrzujem dietu je to lepsie ale aj tak nie 100 percentne. Moja Imunologicka povedala, ze je to podla nej iba CELIATICKY SYNDROM vyvolany infekciou a vraj to prejde. Inde som zas cital, ze to neprejde. Takze naozaj neviem. Drzim Ti palce, aby sa Ti to nevratilo. ZYrkon

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    16:55 6.11.2004

    Ahoj Zyrkon Mrzi ma a je mi smutno z Tvojho "pribehu"... Necita sa mi to lahko pretoze som az prilis citliva a dokazem sa do situacie kazdeho dost vcitit. Prave preto ze KAZDY LEKAR s ktorym som sa o celiakii rozpravala (a nebolo ich malo) mal totiz iny nazor, som s dietou skoncila. Jeden mi povedal ..."hrozi Ti rakovina..." Druhy povedal ..."je to moderna choroba, ktora o chvilu zmizne a nahradi ju nieco ine..." Co ja viem, ja ked pocuvam tie "zaujimave" nezhodne nazory lekarov, JE MI ZLE! Viem, kazdy je len clovek a moze sa myslit, ale oni s nami len experimentuju, teda vacsinou len experimentuju a je na nas do akej miery sa dame vyuzivat. Som rada ze si sa vyjadril a prajem Ti pekny vecer a VELA ZDRAVICKA :-) Sarah

  • napísal:
    používateľ:
    Los
    pridané:
    08:55 8.11.2004

    Nedá mi nevyjadriť sa k včerajším tel. správam na Markíze. Pozerali ste to? Bola reportáž o celiatikoch, a pekne tam formulovali slová. Že: " bezlepkové výrobky sú pre týchto ľudí liekom, bez nich by neprežili" .Veľmi pozitívne to prezentovali, nie? :-) Ináč, ja mám bezlepkovú dietu a bezlaktóuovú len niečo vyše mesiaca, no zatiaľ som nepribral ani kg, dodržiavam to striktne a aj napriek tomu som mal minulý týždeň 3 dni v kuse opäť bolesti brucha. Ak to nebude zaberať tak sa na to tiež vykašlem. Taký rok vydržím, ale potom neviem. Ak mi to nebude pomáhať, načo budem pokračovať v diete, keď sa môžem chutnejšie a lacnejšie najesť. Ale samozrejme beriem do úvahy, že sa zrejme dožijem trochu menej rokov:-(

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    21:36 8.11.2004

    buď trpezlivý!Oplatí sa ti to!!! katka

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    22:16 8.11.2004

    Ahoj :-) Aj ja a asi aj vacsina ludi vie o tom prispevku v televiznych novinach, bolo to fakt "mile"... Prajem Ti aby si v tej diete nasiel nieco pozitivne, nie ako ja... Pekny vecer, Sarah

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    18:00 9.11.2004

    "Som hlavne psychicky vyrovnana ..." To je velmi velmi dolezite ..a suhlasim ze je to min. polka zdravia... ale je tu jedna vec z ktorou nesuhlasim: Myslim si ze cielom kazdeho by mala byt psychicka pohoda ale z bezlepkovou dietou. Sama som z diety mala depku a bola som nestastna a tiez som tomu neverila a myslela si ze je to blbost a pod. Ked sa nam nieco nepaci tak si najdeme 1000 dovodov proti tomu. Pochybujem velmi silne o tom, ze existuje niekto koho ta skutocnost ze musi do konca zivota dodrziavat BL dietu nezasiahla. Ale na to aby sa clovek s tym faktom vyrovnal a bol v psychickej pohode netreba ani tak vela....teda ked sa mu to nedari... rozhodne s tym pomoze hociktory psycholog...a rozhodne to bude ovela logickejsie krok ako posluchnut koznu lekarku... mimochodom: akym pravom si kozna vobec dovoluje vyjadrovat sa na temu celiakie????? a este nieco: "...ktora mi povedala ze keby siel kazdy clovek na gastroskopiu tak ma kazdy druhy z nich zistenu celiakiu" no a??? podla mna to znamena ze kazdy druhy clovek ma dodrziavat BL dietu a nie ze to vsetci celiatici maju zabalit.... to bol len moj skromny nazor.... nechcela som sa nikoho nicim dotknut...

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    18:05 9.11.2004

    Ahoj preco Vam kozna lekarka dava radi ohladom gastroenterologie???? Sledujem tuto diskusiu od zaciatku a stale tomu nerozumiem preco doverujete prave tej koznej a len tej koznej? Ved ona v tejto oblasti nie je doma. Nie je to len preto ze ona jedina suhlasila s tym ze dietu netreba dodrziavat?

  • napísal:
    používateľ:
    suzann
    pridané:
    19:26 11.11.2004

    Mne trvalo vyse roka po diagnostikovani a dodrziavani diety, kym som pribrala a narastla. Niektore ine zdravotne problemy suvisiace s neliecenou celiakiou (ako napr. anemia) vymizli az po niekolkych rokoch. Treba hlavne trpezlivost!!! S pozdravom Suzann

  • napísal:
    používateľ:
    suzann
    pridané:
    19:50 11.11.2004

    Ahojte vsetci co ma najviac zaraza, ze tu citam v niektorych prispevkoch o bezlepkovej diete a vseobecne o celiakii ako o tragedii. Raz som pozerala na CT jeden dokument o celiakii a bola tam vyslovena jedna vec - "celiakia nie je choroba, je to zivotny styl". Povedala to jedna mamicka dvoch deti s celiakiou. Skuste sa nad tym zamysliet. Vo velkej miere mala podla mojho nazoru tato pani pravdu. Ja pri rozhovoroch o mojom ochoreni, kde maju ludia tendeciu lutovat ma, vyslovim prave tento vyrok. A este poznamenam, ze to je ako byt vegetarianom. Oni z presvedcenia nejedia meso a ja z presvedcenia, ze je to dobre pre moje zdravie, nejem nic kde je lepok. A este sa vyjadrim k faktu, ze vraj stupa pocet ludi s celiakou v nasej spolocnosti, co pripada mnohym ako podozrive. Ked som patrala po povode celiakie, docitala som sa, ze toto ochorenie je nazyvane aj Pomsta Keltov. Od nasich keltskych predkov mame vrodene predisozicie pre vznik tohto ochorenia. Takze nejde o ziadnu "modernu chorobu". Pre priklad uvadzam, ze vo Velkej Britanii trpi celiakiou kazdy desiaty obyvatel a vo Finsku je to kazdy piaty. A prave vo Finsku z tohto dovodu bezlepkovy chlieb dostat bezne v potravinach a je dokonca lacnejsi ako lepkovy. (aj vez tieto krajiny mnohe ine sa prehnali Kelti) Tak myslite pozitivnejsie :-) S pozdravom Suzannn

  • napísal:
    používateľ:
    Systém
    pridané:
    12:07 27.11.2004

    Ahoj Sarah,ja mam 23 narodila som sa a hned mi zistili celiakiu.4 rokov som drzala b.dietu potom prestala ako ty a dnes sa znovu rozhodla vratit sa k nej,lebo mi nijaky lekar nevie povedat ci sa z toho da vyliecit alebo som zdrava.Kazdy ti povie inak.Tak taka doktorka som aj ja.Na tejto stranke som 1x kedze mam az teraz Pc doma a cudujem sa lebo ja okrem hnaciek a chudosti som nemala ziadny z tychto priznakov ako tu opisuju iny.Drzim ti palce,dufam ze si sa rozhodla spravne.

  • napísal:
    používateľ:
    buca
    pridané:
    02:40 1.2.2005

    no ja teda neviem.nerozumiem ako moze mat niekto z bezlepkovej diety depku. niektore potraviny fakt nie su bohvieco, napr. oblatky su vyslovene hnusne a ani to pecivo nie je celkom ono, ale ked si to porovnam so situaciou ked som bola mala a bezlepkove potraviny takmer neboli... ved teraz je taky vyber!!! ale ok, pripustme to. aj tak, skoncit s tym sa mi nezda dobry napad. tak ako mnoho inych tiez som mala celiakiu od narodenia a v siestuch rokoch mi lekari oznamili ze som fit a presla som na normalnu stravu. bolo to super ale okolo sestnasteho roku nastali problemy. klasika: yvracania, hnacky, ubytok hmotnosti. akurat v mojom pripade nebol ubytok hmotnosti napriek tomu ze by som jedla. ja som nejedla lebo som trpela nechutenstvom vzhladom na to ze mi po jedle vzdy prislo zle, zacala som byt alergicka uz pri pohlade nan. ked som vyzerala ako somlaciatko a dokonca mi prestali fungovat aj zenske veci, bolo treba zakrocit. okrem opatovnej diagnozy celiakia mi zistili aj helikobaktera takze si viete predstavit ze o to boli moje stavy horsie. po prechode na dietu je vsetko lepsie. pribrala som tak ze uz az nie som pekna, to neodporucam:} ale je mi lepsie. nie uplne. este som sa v podstate zdravo necitila. hocukedy ma nafukuje, nachadzam krv v stolici, mavam hnacky apodobne ale zriedka a nie v takej miere. a to si myslikm ze nie je sposobene tym ze by dieta nefungovala ale ze ju nedodrziavam uplne presne. je hrozne vela veci ktore mi este stale unikaju a to som na diete uz sedem rokov {a este plus tych sest z detsva}. V ziadnom pripade by som neodporucala s dietou skoncit. pripada mi to s prepacenim hlupe. ved to take strasne nie je. vlastne vobec. trochu pridrahe, to ano, ale da sa. a raz zacas si clovek moze dovolit maly hriech v podobe kuska kolacika. ci nie? na toto by som chcela pocut vase nazory, co hovorite na obcasne schvalne porusenie diety. a tym obcasnym myslim fakt obcasne. raz dva krat za rok. ja napriklad na exotickych dovolenkach ochutnam aj lepkove jedlo. nie je to tak vzdy ale ked je to raz ich typicke jedlo tak ochutnam.... myslite ze je to velky "hriech"?

Aby ste mohli diskutovať, musíte byť prihlásený.