Bezlepková dovolenka v Turecku

pridané: 28.7.2014 o 22:40 | vytlačiť

Celiakiu mi diagnostikovali pred piatimi rokmi. Doterajšie rodinné letné dovolenky sme trávili v Chorvátsku, kde sme si stravu pripravovali sami.

Tento rok sme boli skúsiť Turecko, konkrétne sme boli v časti Evrenseki pri Side a hotel sa volal Grand Seker. Stravu sme mali zabezpečenú all inclusive. Už pri objednávaní zájazdu som v cestovnej kancelárii nahlásila bezlepkovú stravu do lietadla, nevedeli mi však zistiť, ako to bude so stravou v hoteli.

V lietadle o mne vedeli, ponúkli mi miesto plnenej bagety, ktorú dostali ostatní, plnený ryžový chlebík. Nebola to bezlepková bageta, ako som čakala, ale potešilo, lepšie ako nič J

Na dovolenke som hneď pri raňajkách predložila vytlačenú reštauračnú kartičku v tureckom jazyku, ktorú som si zbalila pred dovolenkou.  Na moje prekvapenie mi kuchár z chladničky priniesol bezlepkový chlieb. Nebolo na ňom uvedené žiadne zloženie, bol to chlieb zabalený len v priesvitnej fólii, ale mali ho uložený zvlášť v chladničke tak mi neostávalo nič iné, ako tomu veriť. Keď som ho ale neskôr jedla, trošku sa drobil, ako klasický bezlepkový chlieb, ktorý nie je čerstvý. Na druhý deň ráno ma už ale čakal čerstvý chlebík a tak to bolo do konca pobytu. Ostatné jedlá som si vyberala podľa vlastného úsudku, mäsá aj ryby na prírodno, žiadne omáčky, veľa zeleniny a ovocia, tým sa nedá nič pokaziť. Keď som mala na niečo chuť a nebola som si istá či môžem, šla som s reštauračnou kartičkou za kuchárom a on mi ochotne povedal či daný pokrm môžem. Neskôr ma už poznali tak to bolo ľahšie.

Mimo hotela sme sa nestravovali, ale na prechádzke mestom som objavila tabuľku „Gluten free“ pred jednou reštauráciou, tak som sa opýtala, čo bezlepkové pripravujú. Vraveli, že čokoľvek z menu, ktoré majú v jedálnom lístku, vedia pripraviť bezlepkovo. Hodnotím to veľmi pozitívne, je vidieť že sa to rozmáha a ľudia to začínajú vnímať.

Cestou späť v lietadle to bolo rovnaké, miesto bagety ryžový chlebík. Neviem či je takéto občerstvenie štandardné, alebo to záleží od leteckej spoločnosti.

Dovolenka sa vydarila, so stravou som bola nadmieru spokojná, určite odporúčam aj ostatným. Tí, čo ešte na dovolenke neboli a chystajú sa, želám peknú dovolenku a bezproblémové bezlepkové stravovanie.

Hodnotenie:
1 2 3 4 5 3
Pridal: zuzanab

Diskusia k magazinu (0)

Aby ste mohli diskutovať, musíte byť prihlásený.